روغن کاری قفل برقی و تفاوت آن با قفل ساده

 

امروزه با توجه به کارآیی قفل برقی در فراهم آوردن امنیت کمتر کسی پیدا می شود که از قفل های معمولی در درب ساختمان خود استفاده کند. اگرچه قفل های برقی کیفیت بالایی دارند اما در طول زمان استفاده از آن نیاز به تعمیر و سرویس دهی پیدا می کنند چراکه برای کارکرد بالای این مدل از قفل ها باید هر چند مدت یک بار آنها را روغن کاری کرد. روغن کاری قفل برقی موجب بهبود عملکرد آنها می شود و همچنین طول عمر قفل برقی را به مراتب افزایش خواهد داد به همین خاطر باید سرویس دهی قفل برقی را جدی گرفت و هر چند یک بار آن را روغن کاری کرد.

به این نکته توجه داشته باشید که سرویس دهی یا همان روغن کاری قفل برقی زمان زیادی از شما نمی گیرد بلکه شما می توانید در مدت زمان کوتاهی به خوبی قفل برقی را روغن کاری کنید تا در دراز مدت بتوانید از آن استفاده بهینه ای داشته باشید.

قفل برقی امنیت درب را چندین برابر افزایش می دهد پس قطعا سرویس دهی آن ارزش بالایی دارد که همین امر خود به تنهایی عاملی است که شما را برای سرویس دهی هر چند مدت یک بار قفل برقی ترغیب خواهد کرد. در این مقاله از سایت اسمارت کو با ما همراه شوید تا در این زمینه اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما بگذاریم تا شما با استناد بر این اطلاعات سرویس دهی و روغن کاری قفل برقی را امر مهمی بدانید و در این رابطه هیچ کوتاهی نکنید.

 

اهمیت روغن کاری قفل برقی

قفل برقی هم مانند سایر قفل ها در طول زمان استفاده دچار سایش می شود که همین امر به تدریج موجب از کار افتادن قفل برقی و عملکرد نادرست آن می شود. به این نکته دقت داشته باشید که روغن کاری قفل برقی امر بسیار مهمی است که باید به صورت اصولی انجام شود چرا که روغن کاری غیر اصولی آن موجب از کار افتادن قفل برقی می شود. علاوه بر این نیز باید از روغن مناسب قفل برقی برای روغن کاری آن استفاده کرد به این خاطر که قفل برقی به دلیل ساختار و طراحی ویژه ای که دارد باید به درستی روغن کاری شود و از روغن مناسب برای روغن کاری آن استفاده شود.

در صورتی که به اشتباه با روغن های دیگر طريقه نصب قفل برقی ريموت دار را روغن کاری کنید باید سریع دست به کار شوید و قفل برقی را با مواد مناسب شست و شو دهید تا روغن به خوبی از آن پاک شود. یکی از تفاوت قفل برقی با قفل معمولی این است که باید سرویس دهی و روغن کاری هر دو قفل را با توجه به ساختار و طراحی خود قفل انجام داد و در ضمن از روغن مخصوص هر کدام به طور جداگانه در روغن کاری استفاده کرد. قفل معمولی با توجه به ساختار و طراحی ساده ای که دارد در صورت سایش و خراب شدن کلید در آن گیر می کند و موقع باز کردن صدای جیرجیر از آن ایجاد می شود.

برای رفع این مشکل قفل معمولی را باید روغن کاری کرد به این خاطر که استفاده از روغن مناسب به روان شدن عملکرد قفل و درب کمک شایانی می کند. اما این قضیه همینجا تمام نمی شود چرا که با پیدایش قفل برقی و همچنین عملکرد بالایی که قفل برقی در فراهم کردن امنیت درب ساختمان دارد این روزها تقاضا برای قفل برقی به مراتب افزایش یافته است. در ادامه بهتر است قفل برقی را بیشتر برای شما معرفی کنیم تا خودتان متوجه اهمیت استفاده از این مدل قفل در درب ساختمان شوید.

 

تفاوت قفل برقی با قفل معمولی

همان طور که در بالا بیان کردیم قفل برقی این روزها تقاضای زیادتری نسبت به قفل معمولی در بازار دارد قطعا دلیل این همه تقاضا برای قفل برقی به کیفیت و کارآیی این مدل از قفل ها برمی گردد. قفل برقی نسبت به قفل معمولی برتری های زیادتری دارد که در ادامه به شرح هر یک به طور جداگانه خواهیم پرداخت.

 

امنیت بالا

به طور یقین امنیت یکی از مسائل مهمی است که برای همه افراد حائز اهمیت بوده و تلاش تک تک افراد این است که در ساختمان خود با بکار بردن امکانات لازم امنیت بالایی را در ساختمان برای خود و اعضای خانواده فراهم کند. یکی از تفاوت مهم قفل برقی با قفل معمولی این است که قفل برقی با توجه به ساختاری که دارد امنیت بالایی را نسبت به قفل معمولی در درب ساختمان فراهم می کند.

سرقت یکی از مواردی است که هر ساختمانی را در هر زمانی تهدید خواهد کرد در واقع این مورد یک اتفاق قابل پیش بینی نیست و هر زمانی احتمال وقوع آن در ساختمان وجود دارد پس باید قفلی که در  درب ساختمان استفاده می شود عملکرد بالایی داشته باشد و امنیت درب ساختمان را بالا ببرد.

در زمان سرقت از ساختمان احتمال شکسته شدن قفل معمولی با سایر ابزارها وجود دارد اما قفل برقی با توجه به ساختار پیشرفته ای که دارد کاملا نفوذ ناپذیر است و سارقان با هیچ ابزار خاصی نمی توانند آن را دستکاری کنند. احتمال شکستن قفل برقی در درب ساختمان وجود ندارد چراکه امکان سه قفله کردن قفل برقی وجود دارد.

 

نصب آسان

اگرچه قفل برقی کیفیت بالایی دارند و در کنار آن ساختار و طراحی پیچیده ای دارند اما به جرات می توان گفت که قفل برقی نسبت به قفل معمولی نصب آسانی دارد و به راحتی بر روی درب نصب می شود. 

 

سازگاری با سیستم‌های امنیتی

این روزها در اغلب ساختمان ها و ادارات ورود افراد از طریق کارت و اثر انگشت انجام می شود در واقع کنترل تردد افراد در ساختمان از طریق اثر انگشت و کارت انجام می شود. با بکار بردن قفل برقی در درب ساختمان نگران تردد خود نباشید بلکه این مدل از قفل های پیشرفته و به روز سازگاری بالایی با سیستم های امنیتی دارند و در ضمن در عملکرد آنها در قفل کردن درب ساختمان هیچ اختلالی به وجود نمی آید.

کنترل از راه دور

قفل برقی از راه دور به راحتی کنترل می شود در واقع بر ای باز و بسته کردن آن نیاز به وارد کردن هیچ گونه کلید در قفل نیست بلکه از راه دور درب را قفل می کند جالب است بدانید شما می توانید از راه دور قفل برقی را کنترل و آن را بر روی درب سه قفله کنید. قفل معمولی با توجه به ساختار ساده ای که دارد برای هر بار باز و بسته کردن آن نیاز به وارد کردن کلید در قفل است که همین امر وقت زیادی را در طول روز برای هر بار باز و بسته کردن درب از شما می گیرد.